Sunday 28 October 2012

mempunyai cerita yang tersendiri

assalammualaikum and hye to all blogger , as usual la kan ... hmmm okay , now da lama juga tak menyemak kat blog ni because I do not have time . byk bende sebenya aku nk cerita and now aku tak tahu where to start .... so lets read ;)

TAK TAHU BILA


qalesya,merah,kasih. babysitter mereka


si gemuk yang comel ni , ummairah *merah . rindu dekat dia 

  • aku nk cerita pasal ape yang aku buat sebelum aku jejak kn kaki aku di management science university ,, so , mcm biasa aku diminta upah untuk menjadi orang gaji *unofficial ok.siapa?dimana?kenapa? semua menjadi persoalan .. aku diminta upah oleh makcik aku sndri , kat putra height subang jaya,,sbb anak dia tade org jaga !!! yeah , fyi..sblom ni ade org gaji kat uma tu tpi tak tahu la knpe on that time maid dia buat hal at last ,, aku la mangsa nye .. aku tak kesa tapi im just feel like aku digunakn saja..hmmm kemas je ank saadiah , ok stop here .. nti jadi isu pulak.kalau nk ikutkn aku da bole pergi buat part time kat butik tudung tapi sbb hal tu aku terpksa quit , ok ... pengalaman aku dekat sana ?? it was fun and sometime it just mad tired to death !! seriously aku tak tipu..practically all of the work I did by myself kecuali masak la, sbb tak berapa nk tahu sgt , heheh . padahal kat ruma tu ade je ladies tapi kenapa ye susa sgt tgn tu nk mmbntu aku bkn shaja mengemas in fact aku kena melayan 3 kerenah buda kecik .. seriously aku rasa aku mcm da berkwin jandoo ank tigoo ., haih .*do two jobs at a time , tak kesa lah .. it happened already . hmm tu je la cerita aku dekat putra height . walaupun sbnye byk lg tapi im just make it short story :)

15 OCTOBER 2012



BATCH AKU 'eeeberry the best' *try find me !
  • hmmm , hari yang paling bermakna dalam hidup aku . pertama kalinya  aku menjejak kn kaki aku di institut pengajian tinggi di MANAGEMENT SCIENCE UNIVERSITY ...malam sebelum tu aku takleyh tdo sbb pikir *alaaa, besok da nak pergi , da nk kena duduk sorg without any family members, alaa,,, bole ke survive , alaa, duduk ruma sewa pulak tu , mcm bujang ke , alaa, kenapa la aku tak amek lesen kalau tak da bole ulang alik je* hahahha tu la yang bermain dekat fikiran aku , sampai je dekat msu aku daftar mcm biasa then g survey ruma sewa ,, btwy ,,, abg edie tersyag (my brother) yang uruskn aku time tu , ibu ayh kerja , ok takpe :) , ok done ! mesti nk tahu kn course ape yg aku amek , before this kn i da cakap , im taking diploma in education-TESL(teaching english second language)...tipu la kalau cakap yang aku tak takot dengan course aku ckp ni . mostly org akan ckp * fuyyo , amek tesl , susa kot* ,*haa tesl?!!! , pandai nye kau,bole la ajr aku bi* , *peh gila , tesl !! one of the killer paper* . hmm ayt2 ni la yang buat aku takot sgt, cehhh , diam la korg , mmbuatkn aku nk belaja betul2 , aku nk jadi lect wehhh , nk bantu family aku ,, bukn la minta jadi kaya , at least senang and i can be a knowledgeable person .mmg dri dulu aku suka mngajar org.cita2 aku ni buatkn aku lagi bersemangat untuk terus belaja . hmmm 'insyaallah ibu , amy akan buktikn kat family kita yang amy boleh berjaya satu hari nanti' ok done ,, tak ceta lagi kn ape yg aku buat kat sana ? ok , mcm biasa la orientasi untuk satu minggu , best sgt !! tak bosan walaupun kdg2 mgntok , hahah , dapt kawan baru , dpt tgok mcm2 perngai , hahhah ,,,kelakar ,, time orientasi ade group work . hahhah , best la, hmmm end dri aku , campus life was so fun ! mcm2 nk ckp lagi sebnye , tapi tapela , pent ! as usual im just make it short ! , hahha :)
27 OCTOBER 2012



ini wajah keriangan , comelnye dorg + sweet 
welcome kak anis to our family :)


backpackers buddies ...comel
  • hari yang paling bermakna buat keluarga  aku , hahahahah mcm tak percaya je , ni merupakn hri pertunangan abg aku dengan kak anis , congrates edie and anis!!! tak tahu nk ckp mcm mana , sbb waktu 27.10.2012 ni la , all my family members baru jumpa dengn anis , hahhah , orangnye kecik je ! hitam manis sweet , muka dia comel mcm dalam cerita 'dora the explorer'hehehh , jgn mara kak anis ! .. hri ptngn mcm hri nk bernika, hehehheehheh. seblom ni aku contct kak anis melalui bbm je , bila tgok live ,, waaa keciknya akk ipar aku !! hahha , k la whatever , so , tahniah ablong and welcome kak anis to RAJINUN FAMILY

No comments:

Post a Comment